“ლუკმა-პურის გულისთვის მომუშავეები მოსაკრებელს ვერ გადავიხდით” – რა ბედი ელით საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მძღოლებს

პოპულარული

“ლუკმა-პურის გულისთვის მომუშავეები მოსაკრებელს ვერ გადავიხდით” – რა ბედი ელით საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მძღოლებს

საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მძღოლებს მგზავრთა გადაყვანისთვის სპეციალური ნებართვა დასჭირდებათ. ამის შესახებ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ მომზადებულ კანონპროექტშია აღნიშნული. კანონპროექტი ასევე ავტოსადგურების სერტიფიცირებასაც ითვალისწინებს. მიუხედავად იმისა, რომ კანონპროექტის პარლამენტში წარდგენას მთავრობა 2018 წლის საშემოდგომო სესიაზე გეგმავს, ის ჯერ დასრულებული არ არის და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროში დეტალების გახმაურებისგან ჯერჯერობით თავს იკავებენ.

თუმცა, ცნობილია კანონპროექტის მიღების საჭიროების მიზეზები, რომელთა შორის ერთ-ერთ მთავარ საკითხად სამარშრუტო ქსელებსა და ავტოსადგურების მესაკუთრეთა შორის არსებული ქაოტური მდგომარეობა სახელდება.

არსებული სრული ლიბერალიზაციის პირობებში, მოხდა საავტომობილო სამგზავრო გადაყვანების სფეროს მთავარი შემადგენელი ნაწილისსამარშრუტო ქსელის მითვისება ავტოსადგურების მესაკუთრეებისა და სხვა პირების მიერ, რომელთა თანხმობის გარეშე პრაქტიკულად შეუძლებელია ქვეყნის შიგნით რეგულარულ მარშრუტებზე საქმიანობის განხორციელება. ასეთივე უწესრიგობას ვაწყდებით სადგურების გვერდის ავლით მგზავრთა კომერციული გადაყვანების განხორციელებისას. სისტემატური ხასიათი მიიღო მგზავრთა გადაყვანამ მასობრივი თავშეყრის ადგილებიდან, ნაცვლად ავტოსადგურებისა, რის გამოც მკვეთრად გაიზარდა ავტობუსების ქაოსური მოძრაობის ინტენსივობა, იქმნება საცობები, საგრძნობლად გაუარესდა ეკოლოგიური მდგომარეობა. ხშირ შემთხვევებში გადაზიდვების პროცესი ხორციელდება არალეგალიზებული (სამეწარმეო რეესტრში რეგისტრაციის გარეშე მომუშავე) გადამზიდველების მიერ მოძრაობის განრიგების გარეშე, მოძრაობის, გარემოს დაცვისა და მძღოლთა შრომისა და დასვენების ნორმების უგულებელყოფით. მნიშვნელოვნად გაიზარდა დაბალი კვალიფიკაციის მქონე არაპროფესიონალთა რიცხვი, რომლებიც იძენენ რესურსამოწურულ, იაფფასიან ავტოსატრანსპორტო საშუალებებს, რომელთა უმრავლესობა არც ტექნიკური პარამეტრებით და არც ეკონომიკური თვალსაზრისით არ შეესაბამება მგზავრთა რეგულარული გადაყვანის მოთხოვნებს და იწყებენ მგზავრთა გადაყვანას,“ – ვკითხულობთ კანონპროექტის ნაწილში.

ეკონომისტები „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობენ, რომ მსგავსი ტიპის რეგულაციები თითქმის ყველა წამყვან ქვეყანაში არსებობს. თუმცა, იმასაც აღნიშნავენ, რომ ეს სრულიად არაა საკმარისი არგუმენტი იმისთვის, რომ მძღოლების პროტესტი თავიდან იქნეს აცილებული. რამაზ გერლიანი არც იმას გამორიცხავს, რომ რეგულირების საწყის ეტაპზე მძღოლებმა სიახლე გააპროტესტონ და საქალაქთაშორისო ტრანსპორტი იყოს პარალიზებული, რაც, პირველ რიგში, მოსახლეობაზე აისახება ნეგატიურად, შემდეგ კი ეკონომიკას „დაარტყამს“.

„ინდივიდუალური ტრანსპორტი თუ სამარშრუტო ხაზები თავისთავად უნდა აკმაყოფილებდეს იმ მინიმალურ ნორმებს, რომლებსაც წარუდგენენ. თუ პირველ ეტაპზე მძღოლები ამას ვერ შეასრულებენ, მათ შესაძლოა, გარკვეული ეკონომიკური ზარალიც ჰქონდეთ. ალბათ მათ მიეცემათ გარკვეული გონივრული ვადა, რა პერიოდშიც საკუთარი ტრანსპორტი შესაბამისობაში უნდა მოიყვანონ. თუკი იმაზე საუბარი იყო, რომ გარკვეული მოსაკრებელიც უნდა დაწესდეს, არც ეს იქნება უცხო. არა მარტო საზოგადოებრივი, არამედ საქალაქთაშორისო ტრანსპორტიც უნდა მოვიყვანოთ ევროსტანდარტთან მიმართებით გარკვეულ წესრიგში. თუმცა, ამ ყველაფერს აქვს შესაბამისი პერიოდი, ამიტომ, საიდანღაც უნდა დავიწყოთ. მგზავრებს აქვთ უფლება, მოითხოვონ ისეთი ტრანსპორტი, რომელიც უნდა იყოს მოწესრიგებულიც, მარტო უსაფრთხოება არაა საკმარისი. არის შემთხვევები, როცა მძღოლები ზოგჯერ გადიან, ზოგჯერ არ გადიან, ეს კი იწვევს ქაოსს. ამ საკითხის რეგულირება მგზავრთა ნაკადის მოწესრიგებას უფრო შეუწყობს ხელს,“ – განუცხადა „ფორტუნას“ რამაზ გერლიანმა.

კიდევ ერთი ეკონომისტი, გიორგი პაპავა კი ფიქრობს, რომ რეგულაციები რაც უფრო გამკაცრდება, მით მეტად ნეგატიურ გავლენას მოახდენს კონკრეტული ინდუსტრიის განვითარებაზე. პაპავა ამბობს, რომ დღეს სერვისის მომხმარებლისთვის შეთავაზება შედარებით მარტივად ხდება, რითაც საზოგადოება კმაყოფილია, მაგრამ როცა მძღოლები ვალდებული იქნებიან, აიღონ ლიცენზია, შემდეგ შეაკეთონ მანქანა, გადაიხადონ გარკვეული რაოდენობის თანხა ან მოსაკრებელი, ეს ყველაფერი საბოლოოდ გადაწონის მგზავრობიდან მიღებულ ღირებულებას, რაც ეკონომისტის შეფასებით, უკვე ფინანსურ წაგებას ნიშნავს.

„ზოგი მოქალაქე მეტს იხდის იმისთვის, რომ ყველაზე მაღალი ხარისხის სერვისი მიიღოს, ზოგი – შედარებით ნაკლებს, შესაბამისად, შედარებით ნაკლები სერვისით სარგებლობს და ზოგი დაბალ თანხას – რაც თავისთავად დაბალ მომსახურებას გულისხმობს. ანალოგიურად ხდება საქალაქთაშორისო მგზავრობის დროსაც. მათი ფასი მომსახურებასთან შესაბამისობაშია და სხვათა შორის, მოთხოვნისა და მიწოდების პრინციპს ეფუძნება. როდესაც ჩვენ რეგულაციებს ვიღებთ, რაც უფრო ვამკაცრებთ ამ რეგულაციებს, ნელ-ნელა კონკურენციას ვამცირებთ ამ სექტორში, ეს კი იმ ადამიანებზე, ვინც ამ მომსახურებით სარგებლობს, ნეგატიურად აისახება. ჯერჯერობით ამ რეგულირების ეფექტის შეფასება რთულია,“ – განმარტავს „ფორტუნასთან“ საუბრისას გიორგი პაპავა.

ეკონომისტების მიერ დასახელებული ერთ-ერთი ვერსიით, ახალი კანონპროექტი შესაძლოა, საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მძღოლებისთვის მოსაკრებელის დაკისრებას ითვალისწინებდეს. აღნიშნულს კი, მძღოლები კანონპროექტის განხილვამდე აპროტესტებენ და ამბობენ, რომ დამატებითი ხარჯები მათ არათანაბარ პირობებში ჩააყენებს და კონკურენციაც დაიწევს, რაც თავისთავად შეაფერხებს საქალაქთაშორისო მოძრაობას. მძღოლთა ნაწილი „ფორტუნასთან“ საუბრისას თანხმდება, რომ ავტოტრანსპორტმა მხოლოდ და მხოლოდ გამართულ მდგომარეობაში უნდა იმოძრაოს.

„რა თქმა უნდა, ყველა მანქანა აუცილებლად უნდა იყოს ტექნიკურად გამართული, მაგრამ რაც შეეხება მოსაკრებელს, ვიღაცას მეტი აქვს და გადაიხდის, რა დავაშავეთ იმათ, ვისაც არ გვაქვს და ლუკმა-პურის გულისთვის ვმუშაობთ? თვითონ მძღოლმა ნება უნდა იბოძოს და თავად მოაწესრიგოს მანქანა იმის გამო, რომ მერე ძალით არ შეგვამოწმებინონ, შეიძლება ვიღაცის მანქანა გაუმართავი აღმოჩნდეს და ყველას მოგვიწიოს მოსაკრებლის გადახდა. აქ ვინც გამოივლის, წელიწადის ნებისმიერ დროს ქაოტური მოძრაობაა. 

ასე იყო და ასე იქნება სულ. არამგონია, რაიმე კანონმა ან რეგულაციამ უშველოს. ასეთი ცვლილებების შემთხვევაში აჯანყება მარტო მძღოლებისგან კი არ იქნება მოსალოდნელი, აჯანყება ნებისმიერ დროს ნებისმიერ ქვეყანაში ნებისმიერ წამშია მოსალოდნელი, ასე რომ, მაგას ვერ გაიგებთ, აჯანყებას მძღოლები დავიწყებთ თუ ჩვენი მგზავრები!“ – ამბობს „ფორტუნასთან“ ერთ-ერთი მძღოლი, რომელიც სახელს და გვარს არ ამხელს.

„ნებისმიერი სახის რეგულაცია ჩვენს პროტესტს გამოიწვევს. ხან რას კრძალავენ და ხან რას. ამ საქმეში იმდენი არ იშოვება, რომ მანქანა ბოლო დონეზე გყავდეს მოწესრიგებული. მძღოლს რომ უნდა, თავისი მანქანა მოწესრიგებული იყოს, ისე ხო არავის უნდა, არა?! მთავრობამ ხალხს თვითონ უნდა შეუქმნას ისეთი პირობები, რომ ეს ზედმეტი რეგულაციები აღარ გახდეს საჭირო. პირველ რიგში, გზებს მიხედონ!“  – ამბობს მძღოლი, ლევან ნოზაძე.

კანონპროექტი პარლამენტს განსახილველად 2018 წლის საშემოდგომო სესიაზე წარედგინება.

 

თათია კაკიაშვილი

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

20 სექტემბერი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kanonproeqti
                                    [1] => giorgi-papava
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => saqartvelos-ekonomikis-saministro
                                    [4] => ramaz-gerliani
                                    [5] => saqalaqtashoriso-tranporti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 286366
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kanonproeqti
                                    [1] => giorgi-papava
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => saqartvelos-ekonomikis-saministro
                                    [4] => ramaz-gerliani
                                    [5] => saqalaqtashoriso-tranporti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 286366
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2026
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kanonproeqti
                                    [1] => giorgi-papava
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => saqartvelos-ekonomikis-saministro
                                    [4] => ramaz-gerliani
                                    [5] => saqalaqtashoriso-tranporti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kanonproeqti
                                    [1] => giorgi-papava
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => saqartvelos-ekonomikis-saministro
                                    [4] => ramaz-gerliani
                                    [5] => saqalaqtashoriso-tranporti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (286366) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (23832,26936,8021,27756,2026,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 309420
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-11-27 14:09:02
                    [post_date_gmt] => 2018-11-27 10:09:02
                    [post_content] => საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო არ ადასტურებს არასამთავრობო ორგანიზაცია "ჰაბ ჯორჯიას" მიერ გავრცელებულ ინფორმაციას, WizzAir-ის საქართველოს ბაზრიდან შესაძლო გასვლასთან დაკავშირებით.

განცხადებაში ნათქვამია, რომ მათთვის მსგავსი დეზინფორმაციის ტირაჟირება, რომელიც მოსახლეობის სიცრუეში შეყვანას ისახავს მიზნად, კატეგორიულად მიუღებელია.

მათივე განმარტებით, ასეთი ინფორმაციები ვნებს და აზარალებს არა მხოლოდ ერთი კონკრეტული კომპანიის ინტერესებს, არამედ უარყოფითად მოქმედებს ბიზნესგარემოზე საქართველოში.

„სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებთ, რომ “WizzAir”-ის საქმიანობაზე შეზღუდვის დაწესება არ იგეგმება და არც არასდროს დამდგარა დღის წესრიგში. პირიქით, ხდება “WizzAir”-ის საქმიანობის ხელშეწყობა სახელმწიფოს მხრიდან, კომპანია წლიდან წლამდე ფართოვდება, რაც მომავალშიც გაგრძელდება.

საქართველოსა და ევროკავშირის ქვეყნებს შორის საავიაციო მიმოსვლა ხორციელდება საქართველოსა და ევროკავშირს შორის 2010 წელს გაფორმებული შეთანხმებით "ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ".  აღნიშნული შეთანხმების მიზნებიდან გამომდინარე, გამარტივებულია ქვეყნებს შორის საავიაციო ბაზარზე დაშვების პროცედურები, იგი ემყარება ლიბერალურ პრინციპებს, რაც გულისხმობს იმას, რომ არ არსებობს შეზღუდვები ავიაკომპანიების რაოდენობაზე, ფრენის სიხშირეებზე, ტარიფებზე, საჰარო ხომალდის ტიპებზე და დანიშნულების პუნქტებზე. საჰაერო მიმოსვლა შესაძლებელია შეუზღუდავად ევროკავშირსა და საქართველოს ნებისმიერ საერთაშორისო აეროპორტს შორის. შესაბამისად, ავიაკომპანია "Wizz Air"-სთვის, ისევე როგორც სხვა ნებისმიერი ევროპული ავიაკომპანიისათვის ფრენის განრიგების დამტკიცება ხორციელდება აღნიშნული შეთანხმების პირობების დაცვით და ყოველგვარი ბრალდება რაიმე სახის შეზღუდვის დაწესებასთან დაკავშირებით უსაფუძვლოა. 2005 წლიდან, საქართველო ატარებს საჰაერო მიმოსვლის ლიბერალურ პოლიტიკას, რისი შედეგიც არის კონკურენტული გარემო საავიაციო ბაზარზე, წლიდან წლამდე გაზრდილი მგზავრთნაკადი, მუდმივად მზარდი დაინტერესება ავიაკომპანიების მხრიდან დაიწყონ ოპერირება საქართველოს მიმართულებით და რაც მთავარია გადაადგილების გაზრდილი შესაძლებლობა და მეტი არჩევანი მგზავრისთვის. აღნიშნული ლიბერალური პოლიტიკიდან გამომდინარე, დღეისათვის საქართველოსა და ევროკავშირს შორის საჰაერო მიმოსვლას ახორციელებს ორი ქართული და ექვსი ევროპული ავიაკომპანია - ევროპის 16 ქვეყანაში 35 მიმართულებით.

რაც შეეხება ამავე არასამთავრობო ორგანიზაციის მიერ გაჟღერებულ ინფორმაციას ქართული ავიაკომპანია "Myway Airlines"-სთვის რუსეთის მიმართულებებზე სიხშირეების არმინიჭების შესახებ, ეს ცნობაც სრული სიცრუეა.

საქართველოსა და რუსეთს შორის საჰაერო მიმოსვლის შეთანხმების შესაბამისად სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მიერ "Myway Airlines"-ი დანიშნულია  რუსეთის ფედერაციის ხუთი მიმართულებით.  დღემდე აღნიშნულ ავიაკომპანიას სიხშირეების მინიჭების შესახებ განაცხადი სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოში არ წარმოუდგენია.

სამწუხაროდ, „ჰაბ ჯორჯია“ ხშირად მიმართავს დეზინფორმაციის გავრცელების პრაქტიკას, რითაც შეგნებულად შეცდომაში შეჰყავს ფართო საზოგადოება საქართველოში მიმდინარე სატრანსპორტო - ლოგისტიკური წარმატებული პოლიტიკის  შესახებ. ამასთან, ხაზი გვინდა გავუსვათ „ჰაბ ჯორჯიას“ არაპროფესიონალიზმს, რაც კარგად ვლინდება მათ მიერ გავრცელებულ განცხადებაში. როგორც ჩანს, „ჰაბ ჯორჯიას“ ხელმძღვანელები და მათ უკან მდგარი პირები არ იცნობენ საქართველოს საავიაციო კანონმდებლობას და შეთანხმებას „ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ“ საქართველოსა და ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს შორის," - ნათქვამია ეკონომიკის სამინისტროს განცხადებაში.
                    [post_title] => WizzAir საქართველოს ბაზრიდან გადის?! - ეკონომიკის სამინისტრო ბრალდებებს უარყოფს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => wizzair-saqartvelos-bazridan-gadis-ekonomikis-saministro-braldebebs-uaryofs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-11-27 14:09:02
                    [post_modified_gmt] => 2018-11-27 10:09:02
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=309420
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 309285
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-11-27 11:44:07
                    [post_date_gmt] => 2018-11-27 07:44:07
                    [post_content] => არჩევნების პირველი ტურის შედეგების შემდეგ ბიძინა ივანიშვილმა "ქართული ოცნების" გუნდი ღიად გააკრიტიკა და მიუთითა, რომ „გუნდმა ხალხთან ურთიერთობის გრძნობადობა დაკარგა“ და ხელისუფლებასა და საზოგადოებას შორის ბზარი გაჩნდა.

პარტიის თავმჯდომარის განსაკუთრებული უკმაყოფილება იმ ეგზიტპოლებმა გამოიწვია, რომელიც არჩევნების პირველ ტურში გამოქვეყნდა. მან ცესკოს შედეგებთან ამ მონაცემების ცდომილებას სირცხვილი უწოდა და ისიც აღნიშნა, რომ ამის თაობაზე გუნდის წევრებთან ძალიან მკაცრი საუბარი ჰქონდა.

საექსპერტო წრეებში მიიჩნევენ, რომ ბიძინა ივანიშვილს მკაცრი საუბარი ჯერ არ დაუსრულებია და მისი განცხადებები მომავალ საკადრო ცვლილებებზე მიანიშნებს.


მოსალოდნელი ცვლილებები

პოლიტიკის საკითხებში ექსპერტი მამუკა არეშიძე „ფორტუნასთან“ აცხადებს, რომ ცვლილებები არა მარტო პარტიულ თანამდებობებზე მყოფ პირებს, არამედ მთავრობის წევრებსაც შეეხებათ. არეშიძე ამბობს, რომ მას ეს ინფორმაცია პრემიერმინისტრისგან აქვს, თუმცა დასძენს, რომ სამთავრობო ცვლილებები არჩევნებთან კავშირში არ არის. მე მქონდა საუბარი პრემიერთან აგვისტოში და ვიცი, რომ სამთავრობო ცვლილებები იგეგმება. იქ საუბარია იმაზე, რომ ეკონომიკურ გუნდში მოხდეს სერიოზული გადახალისება, იმიტომ რომ შეიქმნას ძლიერი სამთავრობო ვერტიკალი,“ - აღნიშნავს მამუკა არეშიძე. მამუკა არეშიძე ამბობს, რომ სამთავრობო ცვლილებების მიზანი, საზოგადოების კეთილდღეობა და ქვეყნის უსაფრთხოებაა, თუმცა, უსაფრთხოების ნაწილში რა ცვლილებების განხორციელება იგეგმება, ინფორმაციას არ ფლობს. მას შემდეგ, რაც თავდაცვის სამინისტროს 5 თანამშრომელი სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობაში მისცეს, მედიაში გავრცელდა ინფორმაცია ლევან იზორიას პოსტიდან შესაძლო წასვლის თაობაზე. თუმცა, მამუკა არეშიძე ამბობს, რომ პრემიერთან შეხვედრაზე ამის თაობაზე საუბარი არ ჰქონიათ. „ჩვენ ეკონომიკურ გუნდზე გვქონდა საუბარი, მაგრამ ერთ რამეს ვიტყვი, მნიშვნელოვანია სამთავრობო გადაწყვეტილებები ერთიან ქსოვილში ჯდებოდეს, თავდაცვის მინისტრი ამას რამდენად ესადაგება ,ვერ გეტყვით, თუ საჭიროა, ისიც უნდა შეიცვალოს. ამ შემთხვევაში მე ვინმეს ბრალეულობაზე არ ვლაპარაკობ, აქ საუბარია იმაზე, რომ ერთიანი ქსოვილი შეიქმნას და ქვეყნის სტრატეგიულ განვითარებას ხელი არ შეეშალოს. ზოგი მინისტრი რომ ალთას არის და ზოგი ბალთას, ეს ფაქტია,“ - ამბობს მამუკა არეშიძე. კიდევ ერთი სტრუქტურა, რომელსაც შესაძლოა, საკადრო ცვლილებები შეეხოს, ინფრასტრუქტურის და რეგიონული განვითარების სამინისტროა. როგორც პოლიტოლოგი ზაალ ანჯაფარიძე ამბობს, ცვლილებები სავარაუდოდ, იმ უწყებებს შეეხებათ, სადაც ყველაზე მეტი პრობლემა დაგროვდა. „ინფრასტრუქტურის და რეგიონული განვითარების სამინისტროში დაგროვდა საკმაოდ სოლიდური თანხა, ვგულიხსმობ აუთვისებელ თანხებს. ეს სერიოზული ნაკლია. როცა აუთვისებელი თანხა რჩება, როგორც წესი, წლის ბოლოს ახდენენ ხოლმე სწრაფად ათვისებას და შეიძლება ამან გარკვეული ზემოქმედება იქონიოს ლარის კურზე,“ - აღნიშნავს ზაალ ანჯაფარიძე.   ზაალ ანჯაფარიძე ამბობს, რომ პარტიაში მასობრივი საკადრო წმენდის მოლოდინი არ აქვს, რადგან ეს პოლიტიკური კუთხით გამართლებული არ იქნება და ცვლილებები სავარაუდოდ, ნაბიჯ-ნაბიჯ განხორციელდება. „შეიძლება კახი კალაძემ, როგორც თბილისის მერმა, განაცხადოს, რომ მას სურს მთლიანად იყოს კონცენტრირებული მერის ფუნქციების შესრულებაზე და პარტიის გენმდივნის თანამდებობიდან პასუხისმგებლობა გადასხცეს სხვას. ამ ფორმულირებით იყოს შეიძლება ეს ცვლილება მოწოდებული, თუ კი ასეთი ცვლილება იგეგმება,“ - განმარტავს ზაალ ანჯაფარიძე. დაახლოებით ასეთივე აზრი აქვს მამუკა არეშიძესაც, რომელიც მიიჩნევს, რომ პარტიის ხელმძღვანელი რგოლი შესაცვლელია და ამბობს, რომ ინფორმაცია მოსალოდნელ ცვლილებებზე აქვს, თუმცა, ვის შეეხება ის, ვერ აკონკრეტებს.  

რას ამბობენ მმართველ გუნდში

მმართველ გუნდში მასშტაბურ საკადრო ცვლილებებს ამ ეტაპზე გამორიცხავენ. ამის შესახებ განცხადება პარლამენტის თავმჯდომარემ ირაკლი კობახიძემ გააკეთა, თუმცა, მან „კადრების გადახალისება“ არ გამორიცხა. რა იგულისხმება გადახალისებაში, რთული სათქმელია, რადგან რეალურად, ირაკლი კობახიძე ძველ კადრებზე საუბრობს, რომლებიც კოალიციაში მათთან ერთად 2012 წელს იყვნენ. „ჩვენ გვჭირდება კადრების გადახალისება2020 წელს ჩატარდება საპარლამენტო არჩევნები, მანამდე გვჭირდება მომზადება, რომ სათანადო სიით წარვდგეთ ამომრჩევლის წინაშე, გათვალისწინებული იქნება ყველა კრიტერიუმი, მათ შორის, დამსახურება პარტიის წინაშე და დამსახურება იმ ბრძოლაში, რომელიც 2012 წელს გამოვიარეთ, - განაცხადა ირაკლი კობახიძემ. საპარლამენტო უმრავლესობის დეპუტატი გედევან ფოფხაძე „ფორტუნასთან“ არჩევნების შემდეგ ცვლილებებს არ გამორიცხავს და მიიჩნევს, რომ მათი საქმიანობა უფრო ეფექტიანი უნდა გახდეს. „საკადრო ცვლილებები არის როლების და ფუნქციების გადანაწილება, დაზუსტება, როლები და ფუნქციები უნდა დაზუსტდეს და გადანაწილდეს. ჩვენ ცვლილებების თვითმიზანი კი არ გვაქვს, ჩვენი მიზანია, გუნდის საქმიანობის ეფექტიანობა ქვეყნის საკეთილდღეოდ,“ - აღნიშნავს გედევან ფოფხაძე.  

თაკო ივანიაძე

[post_title] => "მქონდა საუბარი პრემიერთან და ვიცი, რომ ცვლილებები იგეგმება" - ვის შეეხება ცვლილებები მმართველ გუნდში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mqonda-saubari-premiertan-da-vici-rom-cvlilebebi-igegmeba-vis-sheekheba-cvlilebebi-mmartvel-gundshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-11-27 11:44:07 [post_modified_gmt] => 2018-11-27 07:44:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=309285 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 307704 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-11-27 10:34:22 [post_date_gmt] => 2018-11-27 06:34:22 [post_content] => აფხაზეთი, გალი, 2018 წელი - აქ, ამ ტერიტორიაზე, ე.წ. სახელმწიფოში ბავშვთა უფლებები წუთში მრავალჯერ ირღვევა. პრობლემები ე.წ. საზღვრის კვეთის დროს, ხელმიუწვდომლობა განათლებასა  და სამედიცინო მომსახურებაზე - ეს აფხაზეთში მცხოვრები ეთნიკურად ქართველი მოსახლეობის ყოველდღიურობაა. თუ ავად ხარ, მხოლოდ ორი გზა გაქვს - დაელოდო „პასპორტს“ 7 თვით ან მოკვდე. თუმცა, ერთი მეორეს არ გამორიცხავს... გალში მცხოვრებთ ოკუპირებული ტერიტორიის დროებით დატოვებისას, ე.წ. სახელმწიფო აძლევს დოკუმენტს, რომელშიც იწერება ტერიტორიის დატოვების და დაბრუნების ბოლო ვადა. ეს დოკუმენტი ადგილობრივებისთვის „პასპორტია“. თუმცა მისი დამზადება დროში ხშირად იწელება. განსაკუთრებით ხაზგასასმელია ის ფაქტი, რომ მაშინაც კი, თუკი ვინმე ავადაა და აფხაზეთში შესაბამისი ამბულატორიული მომსახურება არ არსებობს, დოკუმენტის მომზადება კვლავ დროში იწელება. ამის გამო კი, ოკუპირებულ ტერიტორიაზე მცხოვრებ ხალხს ამ ტერიტორიის დატოვება არალეგალური გზებით უწევთ - მდინარე ენგურის გადაცურვით, რაც საზღვაო ტრანსპორტს არ გულისხმობს. გალში მცხოვრებ მოსახლეობას ჯანდაცვის სერვისებზე მწირი წვდომა აქვთ, ამიტომ მაშინ, როცა იქ მცხოვრები ბავშვები ავად ხდებიან, მშობლებს შვილები ზუგდიდის ან სხვა რეგიონების საავადმყოფოებში მიჰყავთ. ამ დროს ე.წ. „პასპორტი“ მზადდება, როგორც ავადმყოფი ბავშვისთვის, ასევე, მისი მშობლებისა და იმ პირისთვისაც კი, ვინც ამ მგზავრობის დროს მძღოლია. "გალისა და სოხუმის საავადმყოფოები არ არის ისეთივე კარგი და კეთილმოწყობილი, როგორიც საქართველოს სხვა რეგიონებშია. ექიმები სათანადო ყურადღებას არ უთმობენ ქართველ პაციენტებს, ამიტომ ბევრი ადამიანი ირჩევს ე.წ. საზღვრის უკანონოდ გადმოლახვას," - ამბობს აფხაზეთში მცხოვრები ეთნიკურად ქართველი, რომელიც ვინაობის გამხელას ერიდება.

No Futureland - ანუ ადგილი მომავლის გარეშე

  საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მცხოვრები ბავშვების უფლებებით არასამთავრობო ორგანიზაცია Trust Hounds დაინტერესდა. "No Futureland" - ასე ჰქვია არასამთავრობოს ანგარიშს, რომელიც ოკუპირებულ ტერიტორიაზე, კონკრეტულად კი უმეტესად ეთნიკურად ქართველი მოსახლეობით დასახლებული გალის რაიონში მცხოვრები ბავშვების უფლებათა დარღვევებზეა კონცენტრირებული. გალში მცხოვრები ბავშვებისთვის ადამიანის უფლებათა დარღვევის შემთხვევები ყოველდღიური ცხოვრების ნაწილია. ისინი ხშირად ხდებიან უკანონო დაკავების მსხვერპლი. მათთვის წვდომა ძირითად საჭიროებებსა და სერვისებზე შეზღუდულია. "ბავშვებისა და ზრდასრულებისთვის განკუთვნილი სოციალური სერვისების სიმცირის გამო, რეგიონის განვითარების სირთულეები ყოველწლიურად უფრო აშკარა ხდება," - წერია Trust Hounds-ის ანგარიშში. კარინა შონიას ისტორია:     ორგანიზაციამ საგანგაშო უწოდა ყოველდღიურად მხოლოდ გალში ბავშვთა მიმართ უფლებების დარღვევის ფაქტების რაოდენობას. განსაკუთრებით საინტერესო მათთვის განათლების მშობლიურ ენაზე ხელმისაწვდომობის საკითხი აღმოჩნდა. ორგანიზაციის ანგარიშში წერია, რომ გალში მცხოვრებ ბავშვებს არ აქვთ შესაძლებლობა, მშობლიურ ენაზე ისწავლონ. 2015-2016 სასწავლო წლიდან ქართულ ენას ოკუპირებული აფხაზეთის სკოლებში კვირაში მხოლოდ ერთ საათს ასწავლიან. ყველა საგნის, მათ შორის ქიმიის, ფიზიკის, გეოგრაფიის და გეომეტრიის სწავლაც კი, ბავშვებს რუსულად უწევთ. სწავლების ამ მოდელის შედეგი კი ისაა, რომ აფხაზეთში სწავლის დონე საკმაოდ დაბალია, ქართულენოვანი მოსწავლეების სრული უმრავლესობა საბუნებისმეტყველო და ტექნიკურ საგნებს ვერ ითვისებს მათთვის არამშობლიურ ენაზე და ამ კუთხით, კიდევ ერთი პრობლემაა ისიც, რომ ერთიანი ეროვნული გამოცდების დროს აბიტურიენტების 70% ვერ ლახავს დაწესებულ ბარიერს. „იქ მცხოვრები ბავშვები ყოველ ორშაბათს იძულებით ასრულებენ აფხაზეთის ჰიმნს, ყველა საგანს რუსულ ენაზე სწავლობენ და მათ მშობლიურ, ქართულ ენაზე საუბარიც კი აკრძალული აქვთ - სკოლაში ერთმანეთთან კომუნიკაციაც კონტროლდება, იქ ან რუსულად უნდა საუბრობდე, ან საერთოდ უნდა შეწყვიტო ლაპარაკი,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ Truth Hounds-ის წარმომადგენელი, სვეტლანა ვალკო.  

ოკუპირებულ ტერიტორიებზე ბავშვთა უფლებების მდგომარეობა საგანგაშოა

  „საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მცხოვრები ადამიანების უფლებები ყოველდღიურად ირღვევა და ისინი სხვადასხვა ტიპის ძალადობის მსხვეპრლნი არიან,“ - წერენ Truth Hounds-ის წარმომადგენლები, გალში რამდენიმეთვიანი ცხოვრების შემდეგ. ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მცხოვრები ადამიანები ყოველდღიურად აწყდებიან ე.წ. მესაზღვრეების მხრიდან დაკავებებს, ძალადობას, თავისუფლად გადაადგილების შეზღუდვას, დამცავი მექანიზმების ნაკლებობას, სერვისებზე შეზღუდულ წვდომას, ეთნიკური ნიშნით დისკრიმინაციას და ზეწოლას. 2015 წლის 4 მაისს გალის რაიონის სოფელ ქვემო ბარღების მკვიდრი, 12 წლის მოზარდი, ირაკლი ცაავა მძიმე დიაგნოზით საქართველოს ცენტრალური ხელისუფლების მიერ კონტროლირებად ტერიტორიაზე სამკურნალოდ გადმოსვლას ეცადა, როდესაც საოკუპაციო ძალებმა არ მისცეს მას საოკუპაციო ხაზის გადმოკვეთის საშუალება, რამაც ფატალური შედეგი გამოიწვია. ფაქტს ოფიცალური თბილისი განცხადებით გამოეხმაურა. "საერთაშორისო თანამეგობრობის მხრიდან არა ერთი მოწოდების მიუხედავად, რუსეთის საოკუპაციო ძალები განაგრძობენ ადამიანის უფლებების, მათ შორის თავისუფალი გადაადგილების უფლების უხეშ დარღვევას, რასაც ხშირ შემთხვევაში რიგითი მოქალაქეების სიცოცხლე ეწირება. შექმნილი ვითარება განსაკუთრებულ შეშფოთებას იწვევს ადგილზე მონიტორინგის საერთაშორისო მექანიზმების არარსებობის ფონზე. საქართველოში ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიას კვლავ არ ეძლევა მანდატის შესაბამისად, ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მონიტორინგის, ხოლო, საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლებს, ადგილზე ვიზიტის განხორციელების შესაძლებლობა. საგარეო საქმეთა სამინისტრო კიდევ ერთხელ მოუწოდებს რუსეთის ფედერაციას, როგორც ოკუპირებული აფხაზეთისა და ცხინვალის რეგიონებზე ეფექტური კონტროლის განმახორციელებელ ძალას, პატივი სცეს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე მცხოვრები მოსახლეობის ფუნდამენტურ უფლებებს და არ მოახდინოს ჰუმანიტარული საკითხების პოლიტიზება," - განაცხადეს მომხდარიდან რამდენიმე დღეში საქართველოს საგარეო საქმეთა სამინისტროში. ნიკა ბესელიას ისტორია:   გაურკვეველი სამართლებრივი სტატუსის გამო გალში, სოხუმში, ოჩამჩირესა და სხვა ოკუპირებულ ქალაქებში ადამიანის უფლებათა დამცავ საერთაშორისო ორგანიზაციებს იქ მცხოვრებ ხალხზე და განსაკუთრებით ბავშვებზე შეზღუდული წვდომა აქვთ. არ არსებობს მონაცემთა სრული ბაზა, კვლევები ან სტატისტიკა იმისთვის, რომ უფრო თვალსაჩინო იყოს აფხაზეთში მცხოვრები ბავშვების ზუსტი მდგომარეობა. მრავალი პრობლემისგან წინწამოწეულია შემდეგი საკითხები: რუსიფიკაციის პოლიტიკა, მშობლიურ ენაზე განათლების მიღებისა და კომუნიკაციის აკრძალვა, განათლების დაბალი ხარისხი, ეთნიკური დისკრიმინაცია, ომის პროპაგანდა, არაადამიანური მოპყრობა, საჯარო საბუთების გაცემასთან დაკავშირებული პრობლემები, ჯანდაცვის სერვისებზე მწირი წვდომა და ა.შ.  

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => „ადგილი მომავლის გარეშე“ ანუ სხვა სამყარო გალის მიღმა - როგორ ირღვევა ოკუპირებულ აფხაზეთში ბავშვთა უფლებები [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => adgili-momavlis-gareshe-anu-skhva-samyaro-galis-mighma-rogor-irghveva-okupirebul-afkhazetshi-bavshvta-uflebebi-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-11-27 10:34:22 [post_modified_gmt] => 2018-11-27 06:34:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=307704 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 309420 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-11-27 14:09:02 [post_date_gmt] => 2018-11-27 10:09:02 [post_content] => საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო არ ადასტურებს არასამთავრობო ორგანიზაცია "ჰაბ ჯორჯიას" მიერ გავრცელებულ ინფორმაციას, WizzAir-ის საქართველოს ბაზრიდან შესაძლო გასვლასთან დაკავშირებით. განცხადებაში ნათქვამია, რომ მათთვის მსგავსი დეზინფორმაციის ტირაჟირება, რომელიც მოსახლეობის სიცრუეში შეყვანას ისახავს მიზნად, კატეგორიულად მიუღებელია. მათივე განმარტებით, ასეთი ინფორმაციები ვნებს და აზარალებს არა მხოლოდ ერთი კონკრეტული კომპანიის ინტერესებს, არამედ უარყოფითად მოქმედებს ბიზნესგარემოზე საქართველოში. „სრული პასუხისმგებლობით ვაცხადებთ, რომ “WizzAir”-ის საქმიანობაზე შეზღუდვის დაწესება არ იგეგმება და არც არასდროს დამდგარა დღის წესრიგში. პირიქით, ხდება “WizzAir”-ის საქმიანობის ხელშეწყობა სახელმწიფოს მხრიდან, კომპანია წლიდან წლამდე ფართოვდება, რაც მომავალშიც გაგრძელდება. საქართველოსა და ევროკავშირის ქვეყნებს შორის საავიაციო მიმოსვლა ხორციელდება საქართველოსა და ევროკავშირს შორის 2010 წელს გაფორმებული შეთანხმებით "ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ".  აღნიშნული შეთანხმების მიზნებიდან გამომდინარე, გამარტივებულია ქვეყნებს შორის საავიაციო ბაზარზე დაშვების პროცედურები, იგი ემყარება ლიბერალურ პრინციპებს, რაც გულისხმობს იმას, რომ არ არსებობს შეზღუდვები ავიაკომპანიების რაოდენობაზე, ფრენის სიხშირეებზე, ტარიფებზე, საჰარო ხომალდის ტიპებზე და დანიშნულების პუნქტებზე. საჰაერო მიმოსვლა შესაძლებელია შეუზღუდავად ევროკავშირსა და საქართველოს ნებისმიერ საერთაშორისო აეროპორტს შორის. შესაბამისად, ავიაკომპანია "Wizz Air"-სთვის, ისევე როგორც სხვა ნებისმიერი ევროპული ავიაკომპანიისათვის ფრენის განრიგების დამტკიცება ხორციელდება აღნიშნული შეთანხმების პირობების დაცვით და ყოველგვარი ბრალდება რაიმე სახის შეზღუდვის დაწესებასთან დაკავშირებით უსაფუძვლოა. 2005 წლიდან, საქართველო ატარებს საჰაერო მიმოსვლის ლიბერალურ პოლიტიკას, რისი შედეგიც არის კონკურენტული გარემო საავიაციო ბაზარზე, წლიდან წლამდე გაზრდილი მგზავრთნაკადი, მუდმივად მზარდი დაინტერესება ავიაკომპანიების მხრიდან დაიწყონ ოპერირება საქართველოს მიმართულებით და რაც მთავარია გადაადგილების გაზრდილი შესაძლებლობა და მეტი არჩევანი მგზავრისთვის. აღნიშნული ლიბერალური პოლიტიკიდან გამომდინარე, დღეისათვის საქართველოსა და ევროკავშირს შორის საჰაერო მიმოსვლას ახორციელებს ორი ქართული და ექვსი ევროპული ავიაკომპანია - ევროპის 16 ქვეყანაში 35 მიმართულებით. რაც შეეხება ამავე არასამთავრობო ორგანიზაციის მიერ გაჟღერებულ ინფორმაციას ქართული ავიაკომპანია "Myway Airlines"-სთვის რუსეთის მიმართულებებზე სიხშირეების არმინიჭების შესახებ, ეს ცნობაც სრული სიცრუეა. საქართველოსა და რუსეთს შორის საჰაერო მიმოსვლის შეთანხმების შესაბამისად სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მიერ "Myway Airlines"-ი დანიშნულია  რუსეთის ფედერაციის ხუთი მიმართულებით.  დღემდე აღნიშნულ ავიაკომპანიას სიხშირეების მინიჭების შესახებ განაცხადი სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოში არ წარმოუდგენია. სამწუხაროდ, „ჰაბ ჯორჯია“ ხშირად მიმართავს დეზინფორმაციის გავრცელების პრაქტიკას, რითაც შეგნებულად შეცდომაში შეჰყავს ფართო საზოგადოება საქართველოში მიმდინარე სატრანსპორტო - ლოგისტიკური წარმატებული პოლიტიკის  შესახებ. ამასთან, ხაზი გვინდა გავუსვათ „ჰაბ ჯორჯიას“ არაპროფესიონალიზმს, რაც კარგად ვლინდება მათ მიერ გავრცელებულ განცხადებაში. როგორც ჩანს, „ჰაბ ჯორჯიას“ ხელმძღვანელები და მათ უკან მდგარი პირები არ იცნობენ საქართველოს საავიაციო კანონმდებლობას და შეთანხმებას „ერთიანი საჰაერო სივრცის შესახებ“ საქართველოსა და ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს შორის," - ნათქვამია ეკონომიკის სამინისტროს განცხადებაში. [post_title] => WizzAir საქართველოს ბაზრიდან გადის?! - ეკონომიკის სამინისტრო ბრალდებებს უარყოფს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wizzair-saqartvelos-bazridan-gadis-ekonomikis-saministro-braldebebs-uaryofs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-11-27 14:09:02 [post_modified_gmt] => 2018-11-27 10:09:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=309420 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 685 [max_num_pages] => 229 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_privacy_policy] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 60db629b9dd485c025c85a86219f3e30 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები